20/11/12

Η ΑΚΟΗ

Για την αίσθηση της ακοής διαβάσαμε και πήραμε πληροφορίες από το βιβλίο Μαθαίνω τις αισθήσεις: Ακοή  των εκδ .Σαββάλας.
 
Ξεκινήσαμε λέγοντας ήχους που φτάνουν στα αυτιά μας.Για ήχους που μας προειδοποιούν για κινδύνους και ήχους ευχάριστους όπως η μουσική.Κάναμε ησυχία και ακούσαμε ανοίγοντας το παράθυρο ήχους από το περιβάλλον:τη βροχή που έπεφτε πάνω στα φύλλα είπαν τα παιδιά ,τα αυτοκίνητα που περνούσαν κλπ.Ακούσαμε ήχους από το Δημοτικό σχολείο.
Ένα παιδί έκλεισε τα μάτια του ενώ ένα άλλο έσκιζε ένα χαρτί , χτυπούσε δυο τουβλάκια , έκοβε με το ψαλίδι κ.α.Με αυτό τη δραστηριότητα καταλάβαμε ότι μερικές φορές ακούγοντας έναν ήχο μπορούμε να αντιληφθούμε τι συμβαίνει γύρω μας.
Μιλήσαμε για τα ηχητικά κύματα με τη βοήθεια του βιβλίου.Είδαμε πως είναι εσωτερικά το αυτί μας και μιλήσαμε για το τύμπανο.Καταλάβαμε πως λειτουργεί  βάζοντας πάνω στο ταμπουρίνο κόκκους ρυζιού και ακριβώς από πάνω  του χτυπήσαμε με μια ξύλινη κουτάλα ένα ταψάκι.Είδαμε τότε το ρύζι να αναπηδά πάνω στο ταμπουρίνο και είπαμε για τα ηχητικά κύματα που δονούν την επιφάνεια του ταμπουρίνου.
 

Μιλήσαμε για δυνατούς ήχους και για σιγανούς ήχους.
 Ακούσαμε ήχους ζώων , φυσικών φαινομένων , μεταφορικών μέσων και προσπαθήσαμε να τους αντιστοιχίσουμε με τη φωτογραφία.

 
 

Η φωνή μας ταξίδεψε μέσα από σπάγγο στο αυτοσχέδιο τηλέφωνο.

 

Ζωγραφίσαμε ακούγοντας απαλή μουσική και δυνατή μουσική.Ξεκινήσαμε σχεδιάζοντας μια γραμμή η οποία  <<χόρευε >> στο χαρτί μας καθώς ακούγονταν οι εναλλαγές της μουσικής.



 

 
Δώσαμε στα παιδιά πέντε <<Μουσικά πιάτα>> και  τα ενθαρρύναμε  να τα σειραθετήσουν  από εκείνο που παράγει τον απαλότερο ήχο προς εκείνο που παράγει τον δυνατότερο.Τα <<Μουσικά πιάτα>> τα κατασκευάσαμε κολλώντας κουδουνάκια μέσα σε ένα πλαστικό πιάτο ,διαφορετικό αριθμό σε καθένα , και κολλήσαμε από πάνω τους ένα άλλο πιάτο.
Ξεκινήσαμε βρίσκοντας το πιάτο με το σιγανό ήχο και το πιάτο με το δυνατότερο ήχο .Ενδιάμεσα τοποθετήσαμε τα υπόλοιπα πιάτα με τον ίδιο τρόπο.Στο τέλος κάθε παιδί σειραθέτησε μόνο του τα μουσικά πιάτα.
 

 
 

 
 
 
Ζωγραφίσαμε  κάπως παράξενα.Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια.Το ένα παιδί έκλεισε τα μάτια του και κρατούσε παράλληλα μια ξυλομπογιά.Το άλλο παιδί του ζευγαριού θα έπρεπε να οδηγήσει το χέρι του φίλου του ώστε να ζωγραφίσει αυτό που του ψυθιρίσαμε στο αυτί.Το παιδί με τα κλειστά μάτια έπρεπε να προσπαθήσει να καταλάβει τι ήταν αυτό που ζωγράφιζε.



 
 

 
 
Τελειώσαμε αναπαράγοντας μουσικά μοτίβα.Χρησιμοποιήσαμε τα ξυλάκια , το ντέφι και το ταμπουρίνο.Τα παιδιά έπρεπε να ακούσουν το μουσικό μοτίβο και κατόπιν να χρησιμοποιήσουν τα μουσικά όργανα για να αναπαράγουν το ίδιο.





ΙΔΕΕΣ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΟ:
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ :ΑΚΟΗ ,ΕΚΔ.ΣΑΒΒΑΛΑΣ
ΠΕΡ. ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ,Τ.ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ -ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012
PAM SCHILLER-PAT PHIPS ,ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΤΥΠΩΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ,ΕΚΔ. ΣΑΒΒΑΛΑΣ








1 σχόλιο: