16/1/13

The perfect square...

 Ο πίνακας του Paul Klee αποτέλεσε την αφορμή για ασχοληθούμε με το σχήμα του τετραγώνου.
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα ως προς τα χρώματα και τα σχήματά του και ονομάσαμε το σχήμα που επαναλαμβάνεται.Εντοπίσαμε μέσα στην αίθουσα αντικείμενα που έχουν το σχέδιο του τετραγώνου.
Φτιάξαμε με χαρτοταινία ένα τετράγωνο στο δάπεδο και σταθήκαμε στις πλευρές του.Μετρήσαμε πόσα παιδιά στέκονται σε κάθε πλευρά και επισημάναμε την ισότητα των πλευρών.Μετρήσαμε τις γωνίες που σχηματίζονται.

 

Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες.Η μια θα έπρεπε να φτιάξει με μαρκαδόρους που θα έβαζε σε σειρά , ένα τετράγωνο και η άλλη ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο.
Τα παιδιά στην αρχή έφτιαχναν ατομικά τα σχήματα.Όταν τους ζητήθηκε να φτιάξουν όλοι μαζί το σχήμα τους ξεκίνησαν πειραματισμούς.Τα προβλήματα που είχαν να επιλύσουν ήταν αρκετά:στο ορθογώνιο σχήμα θα έπρεπε να φτιάξουν τις απέναντι πλευρές με τέτοιο τρόπο ώστε να είχαν τον ίδιο αριθμό μαρκαδόρων.Στο τετράγωνο έπρεπε όλες οι πλευρές να έχουν ίσο αριθμό μαρκαδόρων.Κάποιες στιγμές περίσσευαν μαρκαδόροι και έπρεπε να τους συμπληρώσουν στις πλευρές που έλειπαν.Άλλοτε η μια πλευρά είχε περισσότερους , ενώ οι κάθετες γίνονταν πιο κοντές για να ενωθούν με τις οριζόντιες.Τελικά μετά από αρκετές δοκιμές τα παιδιά κατάφεραν να δημιουργήσουν τα σχήματά τους.













 

 Στο χαρτί φτιάξαμε περιγράμματα τετραγώνων με τη βόηθεια των ξύλινων σχημάτων και τα μεταμορφώσαμε σε διάφορα αντικείμενα , πρόσωπα , ζώα.




 


Δανειστήκαμε τον όρο perfect square και ζωγραφίσαμε τα τετράγωνα προσέχοντας να μην χρησιμοποιήσουμε το ίδιο χρώμα δυο φορές.Ύστερα ενώσαμε τα έργα και φτιάξαμε μια μεγάλη πολύχρωμη πλατεία..



 Σε τετράγωνα πολύχρωμα χαρτάκια γράψαμε γράμματα από τα ονόματα των παιδιών.Τα παιδιά έβαλαν στη σειρά τα γράμματά τους και <<έγραψαν>> το όνομά τους.Στο τέλος κάναμε συγκρίσεις:ποιο όνομα έχει τα περισσότερα τετράγωνα , ποιο τα λιγότερα ,ποια ονόματα έχουν τον ίδιο αριθμό τετραγώνων.




 

 
  
 

 

 Παίξαμε το παιχνίδι  Μάντεψε Ποιο, δείχνοντας στα παιδιά τις παρακάτω κάρτες.Εξηγήσαμε τι σήμαιναν τα σύμβολα πάνω σε αυτές και τα παιδιά  έπρεπε να ανακαλύψουν ποιο σχήμα αφορούσε κάθε κάρτα.













1 σχόλιο:

  1. Μπράβο είναι όλες οι δραστηριότητες υπέροχες! Τα τετράγωνα με τα ονόματα είναι τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή