27/2/13

ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Ο κόσμος των παραμυθιών είναι η επόμενη εξερεύνησή μας.Ήρωες , προβληματικές καταστάσεις προς επίλυση και ένα τέλος για κάποιους ήρωες αίσιο ,  για κάποιους άλλους ευκαιρία για αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών.
Κόκκινη κλωστή δεμένη λοιπόν και ξεκινάμε...
Η μικρή ζέβρα , η κούκλα της τάξης, μας επισκέφτηκε μετά από αρκετό καιρό και αφού συζήτησε με τα παιδιά για όλα όσα έχουν μεσολαβήσει από την τελευταία της επίσκεψη μέχρι τώρα έφερε μαζί της ένα κουτί.Με αφορμή το σχόλιο κάποιου παιδιού ότι ο γιατρός του είπε ότι είναι πολύ έξυπνος (και φυσικά στη συνέχεια  αποκαλύφθηκε ότι οι γιατροί όλων των παιδιών  είχαν πει το ίδιο κατά κοινή ομολογία  )η μικρή ζέβρα  μας είπε ότι ήξερε  τι είναι αυτό που μας κάνει εξυπνότερους και το είχε φέρει μέσα στο κουτί.Ζήτησε από τα παιδιά να υποθέσουν τι μπορεί να περιείχε το κουτί.Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν ότι τα βιβλία μας κάνουν έξυπνους , το γάλα , τα φρούτα κλπ.
Ανοίξαμε το κουτί και αντικρύσαμε βιβλία, <<κλειδωμένα>> όμως.Η ζέβρα είπε στα παιδιά ότι υπάρχουν τα κλειδιά που αν τα ταιριάξουμε σωστά θα ξεκλειδώσουν το παραμύθι και μαζί με αυτό θα μπούμε στον κόσμο των παραμυθιών!!!

  


 

Δε χάσαμε καιρό , διαλέξαμε το πρώτο παραμύθι και ψάξαμε να βρούμε το κλειδί του.Τα τρία μικρα λυκάκια του Ευγένιου Τριβιζά!!
 
 

 Διαβάσαμε το παραμύθι , το αναδιηγηθήκαμε , ζωγραφίσαμε τους ήρωες , το πρόβλημα που υπήρχε , την λύση του και το τέλος .Στο ταμπλό έχουμε τοποθετήσει τέσσερις φακέλους.Ο πρώτος γράφει ήρωες , ο δεύτερος πρόβλημα , ο τρίτος λύση  και ο τέταρτος τέλος.Κάθε φορά που θα διαβάζουμε ένα παραμύθι θα ζωγραφίζουμε και θα βάζουμε μέσα στο φάκελο το αντίστοιχο στοιχείο του παραμυθιού που αναγράφεται από έξω.
 
Το κάναμε με το πρώτο παραμύθι(αλλά δυστυχως δεν το φωτογραφίσαμε).Στο τέλος και αφού διαβάσουμε όλα τα παραμύθια του κουτιού θα χρησιμοποιήσουμε το περιεχόμενο των φακέλων  για να ομαδοποιήσουμε τα στοιχεία τους , να βρούμε κοινά στοιχεία στις ιστορίες που διαβάσαμε , να κάνουμε παραμυθοσαλάτες και νέες ιστορίες όπου οι ήρωες θα αντιμετωπίσουν διαφορετικά προβλήματα.
Με Τα τρία μικρά λυκάκια του Ευγένιου Τριβιζά , κάναμε μια σειρά δραστηριότητες.Ξεκινήσαμε ζωγραφίζοντας στιγμιότυπα από την ιστορία που μας άρεσαν και τα βάλαμε σε σωστή χρονική σειρά.

 
  

 
 

 
 Ετοιμάσαμε δελτία με στοιχεία των ηρώων του παραμυθιού.

 

 

Διαβάσαμε τον τίτλο στο εξώφυλλο.Σε καρτέλες είχαμε γράψει τις λέξεις του , και τα παιδιά προσπάθησαν να τις αναγνωρίσουν.Δώσαμε μεγάλη σημασία στο τι δείκτες θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά για να διαβάσουν τη λέξη :αρχικό γράμμα , μέγεθος της λέξης κλπ.
 





 Ύστερα εντοπίσαμε τον τίτλο και τον ενώσαμε με την εικόνα του παραμυθιού.Και εδώ τα παιδιά εντόπισαν τις  κοινές λέξεις στους τίτλους και έπρεπε από τις διαφορετικές να βρούν χρησιμοποιώντας κάποιο δείκτη τη λέξη ΛΥΚΑΚΙΑ.Τα παιδιά αρχικά εντόπισαν τις λέξεις ΤΑ ΤΡΙΑ  και θεώρησαν ότι αυτός είναι ο σωστός τίτλος .όταν όμως τους έδειξα ότι αυτές οι λέξεις είναι γραμμένες και στους υπόλοιπους αναθεώρησαν τις απόψεις και έψαχναν το Λ γιατι από εκεί ξεκινούν τα Λυκάκια..

 



Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες με τον τίτλο δώσαμε στα παιδιά μια λίστα με παρεμφερείς τίτλους.Με τη βοήθεια των εικόνων προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τον τίτλο που θα ταίριαζε στην ιστορία.


 
 Επαναλάβαμε τα λόγια που έλεγε ο Ρούνι  Ρούνι στην ιστορία και τα γράψαμε σε μεγάλο χαρτί.Στη συνέχεια δημιουργήσαμε κενά  στο κείμενο και  τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν ποια λέξη έχουμε παραλείψει και προσπαθούσαν να την γράψουν όπως μπορούσαν.Η ίδια δραστηριότητα έγινε αργότερα ατομικά σε φύλλο εργασίας.

      
  Φανταστήκαμε τι θα μπορούσαν να συζητούν τα  τρία μικρά λυκάκια με το θαυμάσιο καλό γουρούνι 


 

 

 
  

 


 Ακολουθώντας το κείμενο προσπαθήσαμε να φτιάξουμε λουλοδόσπιτα.






























1 σχόλιο:

  1. ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
    ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΟΜΟΡΦΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΟΥΛΕΨΑΤΕ
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή