Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

EXETE 1 ΝΕΟ MHNYMA...

Η μέρα ξεκίνησε εμφανίζοντας στα παιδιά ένα φάκελο ο οποίος έγραφε ΕΧΕΤΕ 1 ΜΗΝΥΜΑ .

Πριν διαβάσουμε όσα έγραφε ο φάκελος από έξω αλλά και το χαρτί που φαινόταν να έχει μέσα ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχουν δεί κάπου κάτι τέτοιο.Η Λυδία είπε ότι ήταν ένας φάκελος , ο Ηλίας είπε ότι το έχει δει στο κινητό της μαμάς.Στη συνέχεια όλοι θυμήθηκαν το φακελάκι με τα μηνύματα που εμφανίζεται στο κινητό τηλέφωνο.Ανοίξαμε το χαρτί που περιείχε ο φάκελος και διαβάσαμε το μήνυμα:ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ έγραφε το μήνυμα και όλοι γύρισαν το κεφάλι στη γωνιά του υπολογιστή.



Την ιδέα των γραπτών μηνυμάτων την βρήκαμε στο περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο στο τεύχος Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2012 , την τροποποιήσαμε λίγο και θα την καθιερώσουμε γιατί μας φαίνεται πρωτότυπη και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών.
Κάναμε σήμερα τη γνωριμία με τη γωνιά του υπολογιστή μιας και τον χρειαζόμαστε για να γράψουμε ταμπέλες για τις γωνιές και τις επόμενες μέρες τα ονόματα .Χρησιμοποιήσαμε το cd rom της kid e pedia με τίτλο Ο υπολογιστής μου στο οποίο παρουσιάζονται τα μέρη του υπολογιστή , υπάρχουν ασκήσεις εξάσκησης για το ποντίκι και το πληκτρολόγιο.(οι φωτογραφίες λιγοστές γιατί έπρεπε να βοηθάω παράλληλα τα παιδιά)
.


Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν λίγο περισσότερο για να παρατηρήσουν το πληκτρολόγιο και τη λειτουργία του γιατί θα το χρησιμοποιούσαμε την επόμενη διδακτική ώρα.Αποφασίσαμε για τον αριθμό των παιδιών που θα μπορούσαν να παίζουν και για το όνομα δεν υπήρχαν και πολλές επιλογές παρά μόνο μία :η γωνιά του υπολογιστή!!
Ζητήσαμε τη γνώμη των παιδιών για το τι χρειάζεται να κάνουμε όταν παίζουμε στον υπολογιστή για να μπορούμε να τον προφυλάξουμε από κινδύνους (φαγητά , νερό, κλπ)

Σε έντυπο τα παιδιά ζωγράφισαν όπως μπορούσαν τα μέρη του υπολογιστή:




Θέλοντας να δείξουμε ότι στον υπολογιστή δεν παίζουμε μόνο με τα παιχνίδια του αλλά μπορούμε να γράφουμε ξεκινήσαμε να γράφουμε τα ονόματα των γωνιών για να φτιάξουμε τις ταμπέλες που θα χρησιμεύσουν να δηλώνουν τα παιδιά καθημερινά σε ποια γωνιά δραστηριοτήτων θα ήθελαν να δουλέψουν, τον αριθμό παιδιών που δέχεται η γωνιά.
Παρατηρήσαμε τα γράμματα στο πληκτρολόγιο και κοιτάζοντας τις χθεσινές πρόχειρες ταμπέλες που είχαμε δημιουργήσει προσπαθήσαμε να γράψουμε τις λέξεις στον υπολογιστή χρησιμόποιώντας το πληκτρολόγιο.
Οι δυσκολίες μεγάλες αλλά καταφέραμε και γράψαμε τη λέξη:


Θα συνεχίσουμε και αύριο!!


1 σχόλιο:

  1. τα μηνύματα εξάπτουν τη φαντασία και προκαλούν έντονα το ενδιαφέρον των παιδιών.Μπράβο ωραία ιδέα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή