Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2012

ΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τα χέρια μας και την αίσθηση της αφής.Ζητήσαμε απ΄τα παιδιά να κάνουν κάτι με τα χέρια τους έτσι όπως καθόντουσαν στην παρεούλα .Με τα χέρια χτυπήσαμε παλαμάκια , χτυπήσαμε τα δάχτυλα μεταξύ τους , ακουμπήσαμε τα ρούχα ,τα παπούτσια  κλπ.
Φτιάξαμε λίστα με όλα αυτά που κάνουμε και χρησιμοποιούμε τα χέρια μας .Σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να κάναμε αν δεν είχαμε χέρια,αν ήμασταν ψάρια ή κάποιο άλλο ζώο.
Είδαμε τα βιβλίο Μαθαίνω τις αισθήσεις  , Αφή απο τις εκδ Σαββάλας και ακουμπήσαμε πράγματα κρύα και ζεστά ,αντικείμενα σκληρά και μαλακά στην αφή .
Πειραματιστήκαμε ακουμπώντας το ίδιο αντικείμενο στο γόνατα , στον αγκώνα , στο μάγουλο και βρήκαμε ποιο σημείο ήταν πιο ευαίσθητο.
Μιλήσαμε για πράγματα που όταν τα αγγίζουμε προκαλούν πόνο και πρέπει να αποφεύγουμε κάθε επαφή μαζί τους  και για ευχάριστα στο άγγιγμα πράγματα.
Φτιάξαμε αλατομπογιά (1 κουταλιά τέμπερα ανακατεμένη με 1 κουταλιά αλάτι)και γράψαμε το όνομά μας λέγοντας ταυτόχρονα τι αίσθηση μας προκαλεί το μείγμα : ήταν  λίγο σκληρό , λίγο μας τρύπησε...


Μαζέψαμε διάφορα υλικά από τη γωνιά της ζωγραφικής  χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και η καθεμιά ανέλαβε να  φτιάξει το πρόσωπο της αφής στο οποίο  κάθε μέρος  του  να έχει διαφορετική υφή.

 

Αγγίξαμε ύστερα τα υλικά και μιλήσαμε για το πως  τα νιώθαμε στα χέρια μας.


Παρατηρήσαμε τα δάχτυλά μας με το μεγεθυντικό φακό και διακρίναμε τις γραμμές επάνω τους .Ύστερα χρησιμοποιώντας ταμπόν για σφραγίδες φτιάξαμε το αποτύπωμα του χεριού μας και το αποτύπωμα του αντίχειρα.Παρατηρήσαμε και πάλι τις γραμμές και με τον μεγεθυντικό φακο προσπαθήσαμε να δούμε αν έμοιαζαν μεταξύ τους.












Μάθαμε το ονόματα των δαχτύλων τραγουδώντας:
Πού είν ΄ ο μικρούλης;
(ξεκινήσαμε με τις γροθιές πίσω από την πλάτη)
Πού είν ΄ ο μικρούλης;
Είμαι εδώ.
(φέραμε μπροστά το αριστερό μικρό δαχτυλο)
Είμαι εδώ.
 (φέραμε μπροστά το δεξί μικρό δάχτυλο)
Τι κάνεις φίλε;
(κουνήσαμε το δεξι μικρό δάχτυλο)
Ειμαι καλά .
(κουνήσαμε το αριστερό μικρό δάχτυλο).
Άντε γεια !Άντε γειά!
(κρύψαμε πάλι και τα δυο χέρια)
Ύστερα συνεχίσαμε με τα υπόλοιπα :αντίχειρα , δείκτη , μεσαίο , παράμεσο.


ΙΔΕΕΣ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΟ:
Pam Schiller-Pat Phipps , Δραστηριότητες για την υποστήριξη των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης στο Νηπιαγωγείο,εκδ.Σαββάλας





2 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίες δραστηριότητες! Το πρόσωπο της αφής είναι υπέροχη ιδέα! Περιμένω να δω τι ωραία πράγματα θα κάνετε και για τις άλλες αισθήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΩ. ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΦΗΣ.......ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!!!!!! ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ. ΚΑΛΟ !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή