Σάββατο, 3 Νοεμβρίου 2012

ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΩ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ...

 Το  Μακάρι να μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου ... 
 

είναι  βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη και το θέμα του είναι η αυτοπεποίθηση και πως μπορούν να την αποκτήσουν τα παιδιά.
Διαβάσαμε την ιστορία του μικρού λιονταριού Ιβάν και με αφορμή αυτή  ενθαρρύναμε τα παιδιά να σκεφτούν πράγματα που δεν μπορούσαν να κάνουν όταν ήταν πιο μικρά αλλά τώρα τα καταφέρνουν καλύτερα.Ζωγράφισαν αυτά που είπαν και ο καθένας /καθεμία συμπλήρωσε μια φατσούλα πως ένιωθε σε κάθε κατάσταση.

μερικά δείγματα :



 



Στη συνέχεια εντοπίζοντας τον τίτλο του παραμυθιού ψάξαμε να βρούμε τη λέξη που είχαμε παραλείψει και  θα συμπλήρωνε σωστά τον τίτλο.
 

 

 
 
 
Στην επόμενη δραστηριότητα σε έντυπο τα παιδιά έπρεπε να κυκλώσουν  τι φώναζε ο Ιβάν:ΡΙΑΡ ή ΣΚΟΥΙΚ; Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν από   που θα  μπορούσαμε  να πάρουμε βοήθεια για τη σωστή απάντηση ; Που είχαμε ακούσει τη φωνή του Ιβάν; Εύκολα απάντησαν ότι αν ψάξουμε στο βιβλίο θα το βρούμε.Η εικονογράφηση μας βοήθησε πολύ.

 

 
 

 
 

 
Επιστρέψαμε στο χαρτί μας και σημειώσαμε τη σωστή απάντηση.


Το παραμύθι μας βοήθησε πολύ στο να επεξεργαστούμε τις έννοιες : είναι ,δεν είναι , στα πλαίσια του Προγράμματος Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων Για το Νηπιαγωγείο ,Βήματα για τη ζωή,των Νάντιας Κουρμούση και Βασίλη Κούτρα.
Έτσι ο Ιβάν μας συντρόφεψε στο να κατανοήσουμε τις παραπάνω έννοιες  όταν λέγαμε:
 Το όνομα του μικρού λιονταριού ΕΙΝΑΙ  Ιβάν.Το όνομά του ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ  Γιώργος.
Ο Ιβάν είναι λιοντάρι .ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ελέφαντας κλπ.
 Παίξαμε με το  ή και το και :
Ο Ιβάν είναι μεγάλο λιοντάρι ή είναι μικρό λιοντάρι;
Ο Ιβάν είναι  φίλος με μια γάτα ή με ένα ποντικό;κλπ
Παίξαμε και το <<ΕΙΝΑΙ σωστό ή ΛΑΘΟΣ; >>
-Η οικογένεια του Ιβάν ήταν ο μπαμπάς του , η μαμά του ,τα αδελφάκια του ,και το καναρίνι...
-ΛΑΘΟΣ
-Ο Ιβάν έχει χαίτη , ουρά ,αυτιά , δόντια ,νύχια ,παλτό...
-ΛΑΘΟΣ
Το ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ Ή ΛΑΘΟΣ τα παιδιά τα διασκέδασαν πάρα πολύ.
Στο τέλος αναδιηγηθήκαμε την ιστορία κάνοντας <<λάθη>> Στις  παύσεις τα παιδιά έπρεπε  να βρουν το λάθος που κάναμε .
Τα ίδια έκαναν κάτι αντίστοιχο με παντομίμα.
Συνεχίζοντας με την αυτοεκτίμηση δείξαμε στα παιδιά πίνακες γνωστών ζωγράφων με αυτοπροσωπογραφίες, πορτρέτα,προσωπογραφίες. Σχολιάσαμε τους πίνακες και προσπαθήσαμε να δώσουμε τον ορισμό των  λέξεων αυτοπροσωπογραφία,προσωπογραφία και πορτρέτο βρίσκοντας ομοιότητες στους πίνακες.
 
 
 

Γίναμε ζωγράφοι και μοντέλα  και ο ένας έκανε την προσωπογραφία του άλλου στο καβαλέτο.Στο τέλος υπογράψαμε τα έργα μας.









Και οι συμπληρωμένες χάρτινες παλάμες με τα προτερήματά μας όπως τις έφτιαξαν οι γονείς των παιδιών.





ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΙΣ ΔΑΝΕΙΣΤΗΚΑΜΕ ΑΠΟ:
 ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ , ΡΕΝΑ ΔΑΜΗΛΑΚΗ,ΖΕΤΑ ΛΑΜΠΡΙΝΕΑ,
 Ο ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ,ΕΚΔ.ΔΙΠΤΥΧΟ
ΝΑΝΤΙΑ ΚΟΥΡΜΟΥΣΗ , ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΡΑΣ , 
ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ,ΕΚΔ.ΠΑΠΑΖΗΣΗ




































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου