Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ-ΑΥΓΟΠΑΙΧΝΙΔΑ...

Παίξαμε παιχνίδια με αυγουλάκια και χάρτινες καρτέλες αυγών.Σκοπός των παιχνιδιών ήταν να αναγνωρίζουν τα παιδιά διάφορα μοτίβα , να συνεχίζουν ένα δεδομένο μοτίβο και να αντιγράφουν το μοτίβο που υπάρχει σε μια επιφάνεια σε μια άλλη άδεια επιφάνεια..

Τα παιδιά ολοκληρώνουν μια σειρά μοτίβων.Αρχικά θα πρέπει να διαβάσουν το μοτίβο και στη συνέχεια να τοποθετήσουν το αυγό που ταιριάζει ώστε να ολοκληρωθεί η σειρά





Αντιγράφουμε μοτίβα από τη μια επιφάνεια στην άλλη με αντιστοίχιση ένα προς ένα.


ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΒΑΦΗ ΤΩΝ ΑΥΓΩΝ

Πειραματιστήκαμε με το βάψιμο των αυγών.Δοκιμάσαμε να βάψουμε τα αυγά μας αφού πρώτα τα ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές.Το αποτέλεσμα ήταν πολύ ωραίο!! Τις επόμενες μέρες θα δοκιμάσουμε και άλλες τεχνικές..



ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΓΟ...

Ο Αυγουστής (από το παραμύθι Δε θέλω να βγω από το αυγό , της Γιολάντας Τσορώνη -Γεωργιάδη) δεν ήθελε να βγει από το αυγό γιατί όπως είπαν τα παιδιά φοβόταν τον κόκκορα ,τους ανθρώπους , το κρύο ίσως και τον ελέφαντα...
Με αφορμή την ιστορία είπαμε και εμείς πότε φοβόμαστε να βγούμε από το σπίτι μας ,και από τι κινδυνεύουμε.
Μπήκαμε στη θέση του Αυγουστή και φανταστήκαμε πως θα βλέπαμε τον έξω κόσμο μέσα από ένα αυγό και από τι θα κινδυνεύαμε αν ζούσαμε μέσα σε ένα αυγό.
Βρήκαμε μέσα στο όνομα του Αυγουστή τη λέξη αυγό..
Στο τέλος ζωγραφίσαμε όλα τα όμορφα πράγματα που υπάρχουν στον έξω κόσμο ώστε να πείσουμε το μικρό κοτόπουλο να βγει από το αυγό.





Ζωγραφίσαμε τι θα θέλαμε να βγει από το δικό μας αυγό και κάποιοι τα έγραψαν κιόλας....








Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

ΚΑΠΟΙΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΓΟ.....

Σήμερα ασχοληθήκαμε με το αυγό και το πως συνδέεται με το Πάσχα. Ξεκινήσαμε με το μουσικοκινητικό τραγούδι Η γιαγιά η Μαριγώ και το κόκκινο αυγό της Μάρως Θεοδωράκη (περιοδικό Παράθυρο τ.74). Μιλήσαμε για τις κότες και τα αυγά και είδαμε στο you tube βίντεο με την επώαση των αυγών ,είδαμε κλώσσες και κλωσσοπουλάκια. Στη συνέχεια εξηγήσαμε στα παιδιά γιατί κάθε Πάσχα βάφουμε κόκκινα αυγά και αναφερθήκαμε στις διάφορες εκδοχές που υπάρχουν.
Μετά είδαμε σε εικόνες τα διάσημα ουκρανικά αυγά με τα πολλά σχέδια και χρώματα.
Ζωγραφίσαμε εικόνες που θα μπορούσε να έχει το τραγούδι που ακούσαμε..


Φτιάξαμε κοτούλες-κάρτες για να γράψουμε τις ευχές μας για το Πάσχα...



Βάψαμε χάρτινες αυγοθήκες και τις κάναμε φωλίτσες...








Ζωγραφίσαμε αυγά και τα κολλήσαμε σε καλάθι...

Στο τέλος με χάρτινη αυγοθήκη είχαμε κατασκευάσει ένα παιχνίδι μνήμης με δυο σειρές αυγών τα οποία περιστρέφονταν γύρω από ένα σύρμα.Γυρίζαμε ένα αυγό από την πάνω σειρά και έπρεπε να μαντέψουμε που βρισκόταν το άλλο στην κάτω σειρά.





Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με το Πάσχα αναφερθήκαμε στα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας.Μιλήσαμε για τις εργασίες που γίνονται την Μεγάλη Δευτέρα και την Μεγάλη Τρίτη και αφορούν την καθαριότητα του σπιτιού , το βάψιμο των αυγών και την παρασκευή των κουλουριών και των τσουρεκιών τη Μεγάλη Πέμπτη ,τον επιτάφιο , την Ανάσταση και την Κυριακή του Πάσχα.Είδαμε εικόνες και βίντεο από την περιφορά του επιτάφιου , το έθιμο των μπότιδων στην Κέρκυρα , το κάψιμο του Ιούδα,το ρουκετοπόλεμο στο Βροντάδο της Χίου, τα αερόστατα στο Λεωνίδιο....





Στη συνέχεια φτιάξαμε τους δικούς μας πήλινους μπότιδες...







Στη συνέχεια σχολιάσαμε τον πίνακα Μυστικός Δείπνος του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και επισημάναμε διάφορες λεπτομέρειες του πίνακα όπως τον αριθμό των προσώπων του πίνακα, τα χρώματα που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος , υποθέσαμε τι μπορεί να έλεγαν τα εικονιζόμενα πρόσωπα ,μετρήσαμε τα πιάτα και είπαμε τι φαγητά απεικονίζονται στον πίνακα , σχολιάσαμε το γεγονός ότι ο Χρηστός μόλις είχε αναγγείλει στους μαθητές ότι κάποιος θα τον προδώσει ένα κοριτσάκι είπε ότι όλοι αναρωτιόντουσαν Ποιός να είναι αυτός που τον πρόδωσε..Ψάξαμε να βρούμε τον Ιούδα αλλά λειτουργήσαμε με στερεότυπα ,ο προδότης ήταν αυτός που είχε μακριά μαλλιά,που φαινόταν λίγο πιο θυμωμένος....Στο τέλος ζωγραφίσαμε και εμείς τον Μυστικό Δείπνο και μάλιστα τα παιδιά έχοντας σαν αναφορά τον πίνακα του Ντα Βίντσι τον συμβουλεύτηκαν αρκετές φορές,μετρούσαν συνέχεια τα πρόσωπα που ζωγράφιζαν γιατί έπρεπε να είναι δεκατρία όπως είπαν ,το ίδιο έκαναν και με τα πιάτα και τις καρέκλες κάνοντας ταυτόχρονα και αντιστοίχιση...