Τετάρτη, 3 Απριλίου 2013

ΟΙ ΤΑΞΙΔΙΑΡΙΚΕΣ ΨΥΧΕΣ...

 Ο  ερχομός του Απρίλη και της Άνοιξης γενικότερα συνδέεται με την  επιστροφή των αποδημητικών πουλιών.Ένα από αυτά , το χελιδόνι γνωρίσαμε μέσα από την ιστοσελίδα της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας:ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
Διαβάσαμε τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες και σταθήκαμε στο πως θα μπορούσαμε να δείξουμε στα χελιδόνια τη φιλοξενία μας .Αποφασίσαμε ακολουθώντας τις οδηγίες που βρήκαμε να φτιάξουμε μια φωλιά για τα χελιδόνια .Οι οδηγίες υπάρχουν εδώ:ΦΩΛΙΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΟΥ
Πλάσαμε τον πηλό σύμφωνα με το σχέδιο:


 Χρησιμοποιήσαμε ένα χάρτινο κουτί για να μας διευκολύνει στο χτίσιμο:


 
 
  

  

Και αφήσαμε να στεγνώσει.Όταν θα είναι έτοιμη θα την κολλήσουμε στον τοίχο της αυλής και θα περιμένουμε τους ξένους να έρθουν..
 
 Φτιάξαμε αφίσα με οδηγίες και όλα τα στάδια κατασκευής της φωλιάς και την κρεμάσαμε στον κοινόχρηστο χώρο ώστε να φτιάξουν και οι άλλοι φωλιές.


  
 Είδαμε σε βίντεο πως ένας τέλειος αρχιτέκτονας-πουλί φτιάχνει τη φωλιά του στην μακρινή Ουρουγουάη(υλικό που μας είχε παραχωρήσει η σχολική σύμβουλος την περσινή χρονιά ):

 
Τα χελιδόνια έρχονται από άλλες χώρες , τα υποδεχόμαστε και προσπαθούμε να διευκολύνουμε τη διαμονή τους φτιάχνοντας φωλιές.Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα <<ταξιδιάρικα πουλιά>> που η διαμονή  τους σε μια ξένη χώρα τους δημιουργεί προβλήματα επιβίωσης.Ένα τέτοιο πουλί ήταν και ο Ρίκο Κοκορίκο από το ομώνυμο βιβλίο της Σοφίας Μαντουβαλου.
 
Διαβάσαμε το παραμύθι και σταθήκαμε σε έννοιες όπως <<ξενοφοβία>>, <<αλλοδαπός >>, <<φιλοξενία>>.Με τα παιδιά έγινε συζήτηση και προσπαθήσαμε να τα ενθαρρύνουμε να βρουν συνδέσεις ανάμεσα στα χελιδόνια που έρχονται από μακριά και τις ανάγκες τους ,στις ανάγκες που έχουν όλοι όταν αφήνουν μια πατρίδα για να πάνε σε μια άλλη ,όπως στην περίπτωση του ήρωα του παραμυθιού ,αλλά και πως μέσα από το διαφορετικό μαθαίνουμε άλλα πράγματα σύμφωνα με την προτροπή του βιβλίου ότι <<Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τη διαφορά>>.Θυμηθήκαμε  επίσης τον κότσυφα και τον γλάρο και το τι έμαθαν οι γλάροι  από το μαύρο πουλί που ήταν διαφορετικό.
Ύστερα τα παιδιά σε ομάδες ζωγράφισαν η μια τους ήρωες που αποφάσισαν ότι τους άρεσαν και η άλλη ομάδα ένα χαρούμενο γεγονός που συνέβη στην ιστορία.
 Και επειδή αυτά που άρεσαν ήταν λίγο -πολύ κοινά σε όλους τα παιδιά κατάφεραν να συζητήσουν και να συμφωνήσουν για το τι θα έφτιαχναν με το δικό τους μοναδικό και διαφορετικό για τον καθένα τους ,τρόπο.

















 Και μερικές εργασίες για το χελιδόνι:










1 σχόλιο: