Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2013

ΦΟΝ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΟΜΗ ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΗ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΛΥΚΩΝ

Με αφορμή το παραμύθι του Κυριάκου Χαρίτου :"Φον Κουραμπιές εναντίον Κόμη Μελομακαρόνη" 


από τις εκδόσεις Μεταίχμιο πραγματοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μια σειρά δραστηριότητες οι οποίες είχαν ως βασικούς στόχους να ενθαρρυνθούν τα παιδιά :
  • να αναγνωρίζουν τις βασικές εκδοχές του γραπτού λόγου με βάση εξωτερικά -τυπογραφικά χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο,να συνειδητοποιήσουν ότι οι διαφορετικές εκδοχές μεταφέρουν μηνύματα με διαφορετικούς τρόπους και χρησιμοποιούνται για διάφορους λόγους.
  • να ακούν και να κατανοούν μια διήγηση.
  • να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον και μέσα στα κείμενα
  • να κατανοήσουν τη  σημασία της γραφής ως μέσου μεταφοράς πληροφοριών
  • να γράψουν όπως μπορούν
  • να ερμηνεύουν γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής ,σύγκρισης και ταξινόμησης.
  • να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας
  • να κατανοούν την αξία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης.
  • να γνωρίσουν έθιμα και παραδόσεις του τόπου μας 


Πριν την ανάγνωση του παραμυθιού στην τάξη, είχαμε απευθύνει πρόσκληση προς τους γονείς για να συμμετέχουν στην πραγματοποίηση ενός  εργαστηρίου παραδοσιακών γλυκών στο Νηπιαγωγείο.Οι γονείς δέχτηκαν με μεγάλη προθυμία να συμμετέχουν.Την ημέρα που θα γινόταν το εργαστήρι διαβάσαμε στα παιδιά την ιστορία.Στη συνέχεια με ερωτήσεις ανοικτού τύπου προσπαθήσαμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τη γνώμη τους για τους ήρωες και την πλοκή της ιστορίας.Για να μπορέσουμε να συνδυάσουμε την ιστορία με το εργαστήρι των γλυκών δώσαμε αρχικά στα παιδιά τη δυνατότητα να επιλέξουν  εικόνες υλικών που χρησιμοποιούνται στην παρασκευή των κουραμπιέδων και των μελομακάρονων.Κάθε παιδί θα έπρεπε να αναζητήσει το υλικό του στα τραπέζια που είχαν ετοιμάσει οι γονείς και με αυτό τον τρόπο θα έμπαινε στην ομάδα του αντίστοιχου γλυκού.






Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου οι γονείς ,με τη βοήθεια των συνταγών μοίρασαν τα υλικά στα τραπέζια ανάλογα με τη συνταγή που θα δούλευαν.Υπήρχαν δυο τραπέζια για τα μελομακάρονα και δυο τραπέζια για τους κουραμπιέδες.



Όταν τα παιδιά εντόπισαν το τραπέζι τους ανάλογα με το υλικό που κρατούσαν , τους δόθηκαν γρίφοι για να ανακαλύψουν τα υλικά που θα χρησιμοποιούνταν στη συνέχεια στη συνταγή.Με τη βοήθεια των γονιών διάβασαν τους γρίφους και ο καθένας προσπάθησε να γράψει τη λύση όπως μπορούσε.Οι γρίφοι ήταν κάπως έτσι:











Και όταν τελείωσαν οι γρίφοι και αφού τα παιδιά είδαν ,μύρισαν άγγιξαν τα διάφορα υλικά ξεκίνησε η εκτέλεση των συνταγών .Γονείς ,παιδιά και εκπαιδευτικοί συνεργαστήκαμε να φτιάξουμε τα γλυκά.





































































 Και στο τέλος όπως ήταν φυσικό δοκιμάσαμε το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας.







 Η ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε ήταν ευχάριστη για όλους.Οι γονείς έδωσαν αρκετές ευκαιρίες στα παιδιά να ασχοληθούν με τα υλικά ,να τα ανακατέψουν να τους δώσουν μορφή και σχήμα.Το εργαστήρι έδωσε την ευκαιρία να συνεργαστούν οι γονείς με τα παιδιά και οι γονείς μεταξύ τους.Στο διάστημα που μεσολάβησε ώσπου να ψηθούν τα γλυκά οι γονείς βοήθησαν τα παιδιά να καταγράψουν σε λίστες όσα περισσότερα υλικά θυμόντουσαν από αυτά που χρησιμοποιήθηκαν .Αλλά και μεταξύ τους δημιουργήθηκαν ευκαιρίες να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου