Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΚΥΚΛΑΔΙΚΟ ΕΙΔΩΛΙΟ...

 -Αυτός είναι ένας πιγκουίνος!!
-Να η κοιλιά του!!

-Τα πτερυγιά του!!
-Είστε σίγουροι ότι θα σχηματιστεί ένας πιγκουίνος;
-Ναι , είναι ένας πιγκουίνος!!

-Όχι ο πιγκουίνος έχει πορτοκαλί μύτη!!
 -Α,Α,Α Ένα πρόσωπο!!
-Δεν έχει μάτια ,ούτε στόμα!!
-Ξέρω , ξέρω είναι ένα άγαλμα!!
Αυτοί ήταν οι διάλογοι των παιδιών έως να σχηματιστεί το ειδώλιο .Με αφορμή αυτό το κυκλαδικό ειδώλιο ξεκίνησε η συζήτηση για το πρόσωπο και τα χαρακτηριστικά του.

Ασχοληθήκαμε και λίγο με τις ανασκαφές και τα ευρήματά τους.



(το υλικό είναι από το εκπαιδευτικό υλικό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης 
Η παρατήρηση του ειδωλίου μας έδωσε αφορμή για συγκρίσεις ,ομοιότητες και διαφορές ,με τα πρόσωπά μας.Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις για τις δυσκολίες που δημιουργούνται από την έλλειψη των διαφόρων χαρακτηριστικών του προσώπου(μάτια , στόμα κλπ)

  • Χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν πρόσωπα ίδια με αυτά του ειδωλίου ,τοποθετώντας τα με τρόπο ώστε κάθε πρόσωπο να περιέχει όλα τα χαρακτηριστικά.
  • με καπάκια


  •  με όσπρια



  •  με κομμάτια σπάγκου






  •  με ζυμαρικά 

















Σε έντυπο ζωγράφισαν το άγαλμα παρατηρώντας το αντίγραφο:













 Και κάπως έτσι τα παιδιά φαντάστηκαν το υπόλοιπο σώμα του αγάλματος:







Οι δραστηριότητες είναι από το βιβλίο της Κατερίνας Ανωγιαννάκη :"Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την Τέχνη" εκδ.ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 

4 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μοναδικά τα ειδώλια σας !!!
    ακολουθώ και σας παρακολουθώ ......μια και θα συνεχίσουμε με μουσείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή